
Help de Horeca
FWS ondersteunt het initiatief 'Help de Horeca', waarmee horecaondernemers van Nederland een steuntje in de rug krijgen.
FWS ondersteunt het initiatief 'Help de Horeca', waarmee horecaondernemers van Nederland een steuntje in de rug krijgen.
Gezondere dranken steeds populairder. Millennials meest bewuste generatie.
Onvoldoende bewijs dat er een mogelijk verband tussen consumptie van suikerhoudende dranken en een verhoogd risico op kanker is.
Per 15 maart start Taco Juriaanse als directeur bij FWS. Hij volgt daarmee Raymond Gianotten op.
Na bijna 7 jaar vertrekt Raymond Gianotten per 1 januari 2019 als FWS-directeur.
Frisdrankproducenten verlagen calorieën volgens afspraken in het Nationaal Preventieakkoord.
Onderzoek RIVM: aantal jongeren dat regelmatig energiedrank drinkt is de afgelopen jaren verder afgenomen.
Voor vierde jaar op een rij een duidelijke stijging consumptie mineraal- en bronwater in Nederland.
Eind 2018 zullen er op middelbare scholen, naast water, alleen nog laagcalorische en calorievrije frisdranken beschikbaar zijn.
De consument kiest steeds bewuster zijn of haar verfrissende drankje. Groter aanbod drankjes met minder tot geen calorieën.
In de media verschenen de laatste maanden enkele berichten over het effect van koolzuur in drankjes.
Publicatie magazine 'Gezondgids' van de Consumenten over tanderosie. Niet de suikers maar de zuren in voedingsmiddelen zélf zijn de veroorzakers van tanderosie.