Caloriereductie

Feiten over caloriereductie

Producenten van frisdranken werken hard aan het reduceren van calorieën. Dit doen zij door vermindering van suiker in bestaande frisdranken en door nieuwe introducties met weinig of zonder suiker. Al sinds de jaren ’80 worden light-varianten op de markt gebracht. Wat enkele decennia geleden vooral een nicheverschijnsel was, is de afgelopen jaren in een stroomversnelling gekomen. Caloriereductie is de absolute trend en producenten van frisdranken trekken dit ook in de toekomst door.

 

Europese frisdrankorganisatie kondigt reductie commitment aan van 10%

De Europese overkoepelende frisdrankorganisatie Unesda heeft een reductie commitment aangekondigd voor frisdranken met 10 procent in 2020. Het commitment wordt verder uitgerold in Europa. Het initiatief is een antwoord op de veranderende vraag van  consumenten op het gebied van toegevoegde suiker in producten en daarnaast de vraag vanuit lidstaten en de Europese Commissie voor een gecoördineerde aanpak om suiker in producten te verminderen.

FrisNieuws - Ambitie frisdrankenindustrie

Akkoord verbetering productsamenstelling
Op 23 januari 2014 is het Akkoord verbetering productsamenstelling ondertekend door Minister Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS),  de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties (Veneca). Het doel van dit akkoord is een gezonder productaanbod door de hoeveelheid zout, verzadigd vet en suiker (calorieën) in producten te verlagen.

Abonneren op RSS - Akkoord verbetering productsamenstelling